Atacul rusilor asupra americanilor inregistreaza un nou episod: La o zi distanta dupa aprobarea ordonantei ce reglementeaza aplicatiile de rides-haring in Romania, la Bucuresti se lanseaza cel de-al 4-lea serviciu de e-hailing (dupa Uber si Bolt si Clever Go): Yango.

Yango este parte a grupului Yandex, una dintre cele mai mari companii de IT din Rusia. Ce este special la Yango? In primul rand tehnologia care este dezvoltata “in house” (da, folosesc propriile harti ce au chiar si numerele caldirilor si blocurilor) iar asta le permite sa tina preturile sub nivelul concurentei, cel putin dupa spusele lui Musheg Sahakian, Directorul de Extindere Globală al Yango.

Ca si prima masura de atragere a soferilor, Yango nu percepe comision cel putin pentru o perioada nedeterminata (insa ca idee, in Rusia comisionul maxim este intre 10-15%, spre deosebire de comisionul de 25% perceput de Uber in Bucuresti). Totodata, softul este optimizat astfel incat soferii nu vor petrece prea mult timp fara o comanda iar pe langa castigurile obisnuite, acestia vor primi si extra-bonusuri in functie de numarul comenzilor.

Yango lucreaza cu 55 de companii (firme de transport) ce dispun de propria flota de masini insumand undeva la 300 de soferi, dupa spusele aceluiasi Musheg Sahakian. Aceste companii vor asigura licentele de transport si atestatele pentru soferi.

Ce inseamna pentru noi, utilizatorii de rand, intrarea Yango pe piata? Evident o competitie puternica duce la niste tarife atractive dar si o potentiala spre sigura concurenta in materie de confort si experienta de calatorie.

Tarifele Yango pleaca de la 5 lei, iar o cursa de la aeroport pana in Piata Universitatii nu ar trebui sa fie mai mult de 37 lei, asta dupa spusele lor. Vom vedea daca realitatea din teren va confirma aceste estimari.

Evident, curios din fire, am testat chiar ieri, in prima zi de lansare acest serviciu iar primele 2 optiuni care mi-au sarit in ochi in aplicatia mobila sunt functiile

Family Account: 3 membri pe acelasi cont, un singur card

Business Account: pana la 20 de angajati folosind un singur card pentru plata calatoriilor in interes de serviciu, acestia neavand acces la detale cardului.

Aceasta din urma cred ca va avea mare succes in randul corporatiilor.

Ca si experienta de calatorie, am fost placut surprins sa fiu intampinat de o masina curata si foarte noua, oficialii Yango sustinand ca varsta medie a masinilor din flota este de 5 ani, iar ca regula generala, nu se accepta masini mai vechi de 10 ani. Cel putin pentru moment, masinile sunt colantate si foarte vizibile in trafic, asa ca nu aveti cum sa le ratati.

Enjoy the ride!