Anul trecut s-a învârtit foarte mult în jurul AI și companiile mari de tehnologie și-au flexat mușchii pentru a arăta că focusul lor este investiția către astfel de algoritmi.
Anul acesta deja putem deja folosi tool-uri precum Copilot în activitățile noastre de zi cu zi. Eu deja am început să folosesc cu succes în munca mea de la birou și mă pot declara încrezător în faptul că instrumente de genul acesta ne vor face viața mai ușoară.
De altfel, o parte din cover-uri folosite pentru ultimele articole scrise aici pe blog au fost generate prin tehnologie AI.
Știu că apar tot felul de temeri cum că tehnologiile acestea ne-ar putea lua joburile însă eu cred că dimpotrivă, se vor creea joburi noi prin care oamenii să mânuiască aceste tool-uri și cel mult vor dispărea task-uri inutile, consumatoare de timp și plictisitoare.
Oricum, mai este mult până va putea un AI să facă un task cap-coadă, însă Copilot de la Microsoft poate deveni un ajutor în blocajele pe care le-ai putea avea în munca de birou. Câteva exemple ar fi: compunerea de mail-uri, schițarea de prezentări sau analize în Excel.
Și în scurtul timp de când îl folosesc mi s-a întâmplat de multe ori să am impresia că este magie ceea ce face Copilot însă e clar că pe măsură ce el este tot mai antrenat și lucrurile pe care poate să le facă sunt din ce în ce mai impresionante.
- Compunerea de mailuri. Copilot poate atât să genereze email-uri cât și să sugereze îmbunătățiri de compoziție și adresare. În exemplul de mai jos, l-am rugat să îmi genereze un email prin care o roagă pe Susan să țină o ședință în care să prezinte întregii echipe capabilitățile lui Copilot:
Iar rezultatul a fost următorul:
Am mers mai departe cu cerințele și i-am cerut chiar să-mi genereze textul ca și poezie:
De asemenea, poți schița tu un email și să îl rogi pe Copilot să sugereze îmbinătățiri legate de tonul folosit, claritatea sau sentimentul generat de construcția textului.
- Generarea de prezentări PowerPoint. Deseori se întâmplă să fie nevoie să faci o prezentare și să nu ai nici o idee de unde să începi. Aici îl poți ruga pe Copilot să genereze singur o prezentare legată de un subiect anume. În exemplul de mai jos, i-am cerut să îmi genereze o scurtă prezentare în 5 slide-uri despre mașini electrice. În 10 secunde aveam o prezentare cu text și imagini, cel mai probabil găsite în baza de date Microsoft pe acest subiect.
- Un alt exemplu a fost să îi cer să genereze o prezentare bazată pe un simplu text în Word, text ce vorbea despre cum să accesezi un ATM. Fascinant este că înțelege despre ce este vorba în text și decide ce imagini să asocieze textului.
Din nou, în doar câteva secunde aveam generate mai multe slide-uri cu text formatat, animații și imagini în ton cu subiectul în cauză
Alte funcționalități testate au fost
- Sumarizarea unui text unde, din nou, este fascinant cum înțelege despre ce este vorba și poate scoate ideile principale
- Transcrierea ședințelor de pe Teams unde îl poți ruga să își facă minuta, să scoată lista de idei principale discutate și chiar lista de acțiuni rezultate în urma discuțiilor. Magia merge mai departe și în situația în care întârzii într-un call, îl poți ruga să îți facă un rezumat a ceea ce s-a discutat până să intri tu și în felul acesta ședințele pot deveni mai eficiente.
Așadar tehnologia este la început însă deja ne poate ajută în diverse taskuri și nu uitați că multe vor trebui “mânuite” de oameni deci cu cât îmbrățișăm mai mult și mai repede aceste unelte, cu atât vom avea mai multe de câștigat pe viitor. Doar zic.
În video-ul de mai jos vedeți concret cum integrază Copilot informațiile dintr-o companie:
In alta ordine de idei, Nvidia si-a prezentat saptamana trecuta cel mai nou si cel mai puternic chip de care industria AI are nevoie pentru a putea procesa avalansa de informatii și accesări.