Folosesc deja de ceva timp ochelarii Ray-Ban Meta AI și pot spune că sunt unul dintre cele mai cool accesorii pe care le-am folosit. Și spun asta mai ales pentru că pot să capturez imagini foto și video inedite, mai ales din perspectiva de tată fără să mai fiu nevoit să scot nici măcar telefonul din buzunar. Iată însă că săptămâna trecută, compania Meta (WhatsApp, Facebook & Instagram) a lansat generația a 2-a a ochelarilor Ray-Ban Meta, celebrii ochelari ce înglobează camera foto, difuzoare și asistent virtual.
Noua generație aduce acum o baterie de 2 ori mai puternică, adică în jur de 8 ore de utilizare. Deși prima generație venea deja cu funcția Meta AI, adică îi puteai cere asistentului virtual creat de Meta să execute anumite comenzi, noua generație de ochelari vine acum cu live AI, ceea ce înseamnă că acum vei putea interacționa în timp real cu acesta.
Deși în timpul prezentării au dat un mare fail Meta ne asigură că vom putea face multe activități împreună cu asistentul AI, un exemplu ar fi că vei putea găti pas cu pas.
Pe lângă designul standard, celebrul Wayfarer, Meta Glasses Gen 2 vin acum și cu rame transparente și lentile mate în două culori: un magenta și un maroniu-goldish.

Însă Meta nu colaborează doar cu Ray-Ban ci și cu Oakley, brandul ce se axează mai mult pe echipament sportiv. Astfel, vor putea fi comandați ochelari cu design mai rotunjit, dar și ediția Vanguard, ideală petru sporturi precum ski,snow boarding sau jogging. Aceștia vor avea și două funcții foarte folositoare după părerea mea pentru creatorii de conținut: slow-motion și hyperlapse.


Totodată, Meta a anunțat și un parteneriat cu Garmin și Strava, astfel încât vei avea posibilitatea să înregistrezi toate detaliile activității desfășurate și aici mă refer la minutele alergate, ritmul cardiac, etc. pe care le vei putea incorpora apoi cu înregistrarea video într-un clip numai bun de postat pe social-media.
Vestea mai puțin bună este că senzorul de cameră rămâne la 12MP, același format vertical, însă noii ochelari vin acum cu WiFi 6 și bluetooth 5.3 pentru o conectivitate mai bună. Prețul pleacă de la 499$.
Însă vedeta incontestabilă a serii a fost ediția cu display incorporat – Ray-Ban Meta Display.
După părerea mea, această versiune reprezintă o inovație tehnologică ce până acum câțiva ani era posibilă doar în filmele SF.
Însă iată că viitorul este aici și avem acești ochelari prezentați de Mark Zuckerberg ce nu doar că vin cu un display mic în lentila dreaptă, ci și cu o brățară – Neural Band – ce se va folosi de impulsurile nervoase de la nivelul încheieturii și te va ajuta să interacționezi cu ochelarii și sau telefonul pentru a scrie mesaje sau a naviga prin diverse meniuri.

Neural band vine cu un design finuț și cu o autonomie de utilizare de aproximativ 18 ore. Evident că este și water resistant.

Meta AI Display vor putea fi folosiți și pentru live translations ca și generația anterioară dar acum poți adăuga chiar și subtitrări. Ca și posesor al primei generații, pot spune că funcția de live translation este wow. Păcat că nu este disponibilă și în limba română.
Ray-Ban Meta Dsplay vor fi disponibili începând cu 30 septembrie la prețul de 799$.
Tot în cadrul evenimentului Meta Connect 2025 s-a vorbit și despre Meta Horizon Studio, platforma ce stă la baza Meta Verse-ului dezvoltat de compania lui Mark Zuckerberg. Practic se vrea acum și o integrare a acestor ochelari în această lume virtuală pentru pentru că evident, ei sunt o unealtă foarte bună de creare de conținut pentru social media și meta verse.