După ce ultima dată când am fost am rămas puțin dezamăgit de expozanți – se întâmpla prin 2023, anul acesta am zis să mai dau o tură să văd ce mai este nou pe piața auto din România.

Pot spune că nu am rămas dezamăgit și asta pentru că, pe bună dreptate, piața a fost invadată de producători din Orientul îndepărtat – Coreea, China etc. și asta a adus multă inovație la prețuri accesibile.

Încă de cum am intrat pe poarta pavilionului B2, am dat de standul celor de la Cherry, producător chinez relativ nou (1997). Aici vedeta expoziției a fost un Tiggo 4, mașină ce poate fi achiziționată la doar 20.000 euro cu tot cu TVA și cu programul rabla. Personal mi-a plăcut mai mult Tiggo 7, însă și prețul cu tot cu TVA și rabla ajunge la aproximativ 32.000 euro.

Mai departe mi-a atras atenția un BMW XM PHEV cu o culoare foarte interesantă, un roșu aprins spre portocaliu așa.

Am aflat și că SsangYong s-a redenumit și acum se cheamă KGM iar portofoliul de mașini este foarte variat. M-am urcat într-un ACTYON destul de apetisant la exterior, însă calitatea materialelor de la interior nu m-a dat pe spate.

M-am urcat și în noul Hyundai Kona Electric, o mașină care mi-a plăcut foarte mult și pe care eram foarte aproape să o achiziționez în 2020, însă până la urmă am schimbat planurile pe ultima sută de metri.

M-am urcat și într-un CityZen electric, mașină importată de cei de la All View și sincer nu îi văd decât o singură utilitate acestei mașini, foarte drăguță de altfel – să îți duci și să îți aduci copiii de la școală.

Erau prezenți și cei de la Don Automobile, cu un Rolls Royce Cullinan Black Badge care te băga direct în filmele cu mafioți.

Mai fura priviri și un Porsche 356 Speedster superb.

Cel mai mult m-a impresionat însă standul celor de la BYD, o marcă ce a reușit să ia fața Tesla și să vină cu multe inovații pe piață. Cel mai de succes model vândut în România fiind modelul Seal-U DM-I, hybridul cu autonomie de până la 1080 km. SUV-ul beneficiază de tehnologia BYD Super DM (Dual Mode), care spre deosebire de alte tehnologii PHEV utilizează un motor electric de mare putere și o baterie de mare capacitate ca sursă principală de energie, folosind motorul termic doar pentru asistență. 

Mașina este o opțiune excelentă pentru EV-sceptici, deoarece poate oferi beneficiile unei mașini electrice însă fără a declanșa anxietatea aia de autonomie care încă îi ține pe mulți departe de mașinile electrice.

La SAB, BYD a fost prezentă cu Atto 2, Seal U, Seal U – DM-i, Seal (EV), Seal 6 DM-i, Sealion 7 și Dolphin Surf.

Pe mine personal cel mai mult m-a atras EV-ul Seal, un vehicul full electric, cu autonomie WLTP de 570 km, fiind dotat cu o baterie Blade de 82.5 kWh cu tehnologia revoluționară CTB . Este o mașină cu dotări premium atât la interior cât și la exterior și bineînțeles, foarte puternică. Seal prinde suta în 3.8 secunde și cei de la BYD au ținut să menționeze acest lucru chiar sub sigla din spatele mașinii.

Dacă ar fi să o compar cu Tesla aș spune că este echivalentul unui Model 3 Performance, având de asemenea plafon panoramic, scaune sport încălzite și ventilate și un interior de o finețe deosebită, extrem de plăcut la atingere. Ce aș mai menționa ar fi ecranul multimedia rotativ (printr-o simplă apăsare de buton pe volan), cluster instrument (sau combi instrument) și head-up display.

Recunosc că dacă ar fi să schimb mâine mașina mea (Tesla Model 3) aș alege între Seal și un Seal U de la BYD.

Am trecut și pe la standul celor de la Kia și MG, însă în afară de Kia EV 4 Fastback, nu pot să spun că m-a impresionat ceva.

În rest erau prezenți, ca de obicei, cei de la STB cu noul tramvai Astra pus special lângă un tramvai foarte vechi așa ca într-o antiteză și pentru a arăta contrastul dintre vremuri.

Erau și cei de la Poliția Română, Jandarmeria plus multe alte standuri pentru colecționarii de machete și bineînțeles, nelipsiții furnizori de utilaje și accesorii pentru spălătoriile auto.