Faptul că este în plan extinderea Aeroportului Henry Coandă din Otopeni este o știre pe care am auzit-o prima oară înainte de pandemie, însa abia acum începe să prindă contur o dată cu lansarea licitației pentru proiectare.

Concret, se va construi un nou terminal ce va ajuta la îmbarcarea a peste 6.500 de pasageri/ora, față de aprox. 2.000 cât este capacitatea în momentul de față la orele de vârf. Traficul pentru 2040 este prognozat că va ajunge la aproximativ 30 milioane de pasageri pe an.

Vor apărea minim 48 de standuri noi de parcare pentru avioane, 20 punți de îmbarcare precum și o suită nouă de facilități specifice marilor aeroporturilor internaționale.

Vor fi de asemenea modernizate drumurile de acces dar și drumurile de legătură dintre actualul și viitorul terminal prin poduri și pasaje. Stațiile de transport public, atât pentru autobuze și taxi-uri vor fi și ele aduse la standarde occidentale. Compania Națională Aeroporturi București estimează că valoarea serviciilor de proiectare și asistență tehnică va fi de aproximativ 40 de milioane de euro.

Apropo de transportul în comun, tot în această săptămână a început și forarea efectivă pentru magistrala M6 ce va face legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Henry Coandă. Cârtița a fost adusă de ceva timp în București și a fost ansamblată direct în subteran.

Rămâne de văzut când se vor finaliza aceste lucrări pentru că deși ele vor aduce o îmbunătățire a nivelului de trai, vor crea un haos și mai mare în zona de nord a Bucureștiului. Și sunt la fel de curios să văd cât ne va afecta pe noi cei care locuim la 1 km de aeroport.

Mai mult imagini putem găsi aici. Sursa informații: CNAB și BoardingPass.