Astăzi, 15 Octombrie 2020, este o zi istorică pentru mașina națională și asta pentru că deși aparține grupului francez Renault, bătrâna Dacia urmează să se alinieze tendițelor pieței auto mondiale și să primească o variantă complet electrică.

Conceptul a fost prezentat încă din luna martie însă astăzi a venit și anunțul oficial al grupului Renault alături de primele specificații ale modelului ce urmează să apară pe străzi începând cu anul viitor.

Pentru că se vrea a fi cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, Renault promite un preț de până la 20.000 , probabil undeva la 15-16.000 și chiar 10.000 dacă luăm în calcul toate subvențiile acordate de stat pentru astfel de vehicule.

Dacia Spring vizează o autonomie de aproximativ 200 km (225 km WLTP și 295 km WLPT City) având o baterie Lit-Ion de 28,6 kWh și o putere de 33 kWh (aproximativ 44 cp) iar timpii de încărcare ar fi următorii:

  • aprox. o oră pentru 80% din baterie la o sursă de 30 kW;
  • aprox. 5 ore pentru 100% la o sursă de 7.5 kW;
  • aprox. 8,5 ore pentru 100% la o sursă de 3.7 kW;
  • aprox. 14 ore pentru 100% la o sursă casnică de 2.3 kW;

Va exista însă și o setare ECO astfel încât autonomia să mai câștige 10% prin limitarea puterii la 30 cp și o viteză maximă de 100 km/h. În modul normal viteza maximă va fi de aprox. 125 km/h.

Mașina va avea o garanție de 3 ani / 100.000 km iar bateria va primi o garanție de 8 ani / 120.000 km.

La capitolul siguranță, noua Dacia va avea în dotare un limitator de viteză, ABS, ESP, frânare de urgență și 6 airbag-uri dar și apel de urgență (SOS) despre care sunt foarte curios să văd cum funcționează.

Pe partea de entertainment, se pare că vor fi disponibile și serviciile Apple Carplay și Android Auto, lucru care iarăși este de lăudat. Va dispune și de plug USB, conexiune Bluetooth, suport pentru smarphone însă va avea control manual pe aerul condiționat.

Mașina va avea un aspect de SUV în 5 uși, foarte asemănător cu Sandero Stepway, cu o gardă la sol de 15 cm și un portbagaj cu o capacitate de 300l. Va exista și opțiunea de rabatare a banchetei extinzând astfel portbagajul la 600l.

Sunt foarte curios ce planuri are statul român legat de rețeaua publică de stații de încărcare și dacă va exista vreun parteneriat public-privat în acest sens având în vedere că vom avea o mașină autohtonă electrică.

Nu spun că este nici mult, dar nici puțin ce va oferi noua Dacia Spring, înțeleg foarte bine că nu se va bate cu modele electrice de top precum Tesla sau Nio și este clar că se vrea a fi o alternativă ieftină care să completeze oferta de piață dintr-o industrie ce, cred eu, că până în 2030 va fi una dominantă. Ție cum ți se par aceste dotări?